tisdag 22 oktober 2013

Oktober är även en Grön månad

Det gröna står för depression, vilket inte alls är lika uppmärksammat som det rosa. Jag visste faktiskt inte ens om det själv förrän helt nyligen att depression har en månad och en färg och då har jag ändå levt med depression i hela mitt liv... så verkligen på tiden att det uppmärksammas. Sedan jag var ca 14 år har jag ätit antidepressiva läkemedel och det är nåt jag ska fortsätta med resten av mitt liv, det är min vardag så inget jag tänker på direkt och jag vet ju hur jag mår utan dom och vill gärna undvika att hamna där igen. Det finns en sak som stör mej lite å det är om man en dag är på dåligt humör el blir arg så får man frågan från en del personer, men har du tagit dina tabletter i dag eller!?! Den kommentaren är inte uppskattad alls, är ju inte så att medicinen stänger av alla känslor man har, jag har ju bra & dåliga dagar som alla andra, och då undrar jag även vad dom tror att det är för mega tung medicinering man har egentligen. Antar att en person som säger sådant inte har den minsta kunskap om varken det ena eller det andra.
Så därför har jag tänkt att få visat några gröna lack innan oktober är slut. I dag visar jag ett lack från Isadora vinsten och det är inget lack som jag skulle gått och köpt. Men efter att ha lackat med det så är jag glad att jag vann det, en härlig färg som jag kommer att använda fler gånger. Tyvärr är bilderna inte bra, mitt Seche Vite behövde lite thinner och det kom jag ju på när jag var klar och det redan var försent, orka inte göra om. Stämpeln sitter över lillfingernageln eftersom att jag slog i den innan det torkat så fick fylla i lite där (inte fint alls) det är då man skulle haft en dip in remover, får nog införskaffa det till såna här tillfällen.
Lacket är Isadora - Combat Khaki, två lager med det, bas och överlack är samma som det brukar vara.


                                                   Isadora - Combat Khaki




4 kommentarer:

  1. Fin grön färg!
    Och vad gäller andras kommentarer - förstår att du stör dig på det. Känslor har man väl tamigtusan rätt att ha och alla har väl anledning att bli irriterade och förbannade emellanåt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det är vist något som kan vara svårt för många att förstå men finns ju även många som förstår åxå :) som tur är

      Radera
  2. Självklart kan alla ha både bra och dåliga dagar, oavsett diagnos. Sen får man väl anta att personerna som lägger de klumpiga kommentarerna egentligen bara menar väl även om utgången blir tokig.

    Lacket ser trevligt ut, lite dammigt och sobert så där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja många gånger kan det säkert handla om att det bara blev lite klumpigt sagt men inte alltid...men man ska inte lägga ner energi på sådant egentligen för det e bara onödigt att bry sej.
      Gillar åxå det dammiga, dassiga :)

      Radera