lördag 17 oktober 2015

Lite borstar från Tikei

Har ett gäng nya borstar i från Tikei, har haft dom ett litet tag som dom har hunnit användas och även tvättats ett par gånger. Det är ett resekit med sju mindre borstar i ett litet fodral och sedan två separata borstar i normal storlek. 
Travel kitet kostar 249kr och innehåller som sagt sju borstar, en till puder/foundation, en till rouge och fyra som passar bra till ögon & bryn, dom kommer i ett smart fodral som även har en ficka med dragkedja så man kan lägga ner fler borstar el vad man nu vill. Borstarna är små och smidiga och dom håller ju sej rena i fodralet så dom är perfekta att ha med sej i väskan, tycker att dom håller samma toppkvalitet som deras andra borstar. Nästa borste är deras Rouge/Veil och den använder jag främst när jag ska lägga lite countour för jag tycker den passar perfekt för det, även denna har ett ganska kort skaft vilket jag gillar och priset är 139kr. Sista är en Fan/Solfjäder borste och jag använder den till att lägga highlighter men den fungerar åxå bra till att borsta bort nedfallen skugga, denna borsten har lite längre skaft och priset är 109kr. Alla borstarna är super mjuka och håller sej fina även efter tvätt och dom är av syntethår, ska jag vara ärlig så är det nog så att ca 90% av mina borstar är i från Tikei för jag älskar dom. Alla borstarna finns i deras sortiment nu så om ni vill veta mer är det bara att kolla in på Tikei




Travel Kit   



Rouge/Veil 

Fan/Solfjäder





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar